Sunday, April 11, 2010

BUAT DUIT ONLINE 2010

BUAT DUIT ONLINE 2010 - Tahun baru datang lagi... Apa azam korang tahun ini..? Nak jadi fulltime online businessman?, berenti kerja sebab tak tahan dengan bos korang.. bosan makan gaji..? nak dapat 4 angka sebulan dengan buat duit online? Aku harap semua akan jadi kenyataan.. Kalau berusaha pasti berjaya...

Cuba kita renung kata-kata bahawa 9 daripada 10 punca rezki adalah dengan berniaga.. Kita lihat pula berniaga di internet, internet adalah medium kepada perniagaan yang terbaik, perniagaan kita boleh sampai ke seluruh dunia.. tak kiralah samada korang berniaga dengan blog, website sendiri atau menumpang website orang lain.. korang boleh mencapai pasaran kepada pelanggan yang tak terbatas.. Lebih 1.5 bilion pengguna internet seluruh dunia... Tak ramai ker.. Seramai itulah prospek pelanggan kepda perniagaan korang...



Lihat kembali tahun 2009, macamana pencapaian bisnes online korang..? Aku senaraikan sumber pendapatan buat duit online utama aku sepanjang tahun 2009;

1. Iklan di website/blog
2. Menjual barang di internet
3. Squidoo
4. Komisyen affiliate
5. Membuat karangan

Aku rasa semua aku dah kongsi dalam blog ni. Boleh la selak2 kembali..

Berapa pendapatan buat duit online aku sepanjang 2009? Huh.. Aku harap orang LHDN tak baca blog ni.. heheh.. takder la banyak sampai aku boleh beli merc dua tiga biji... Beli sebijik cukup la.. hahah..

Cukup ker.. Mungkin ada yang mengatakan dah cukup.. pada aku memang tak cukup lagi.. usaha lebih keras perlu untuk tahun 2010..

Kita tengok antara pendapatan penggiat bisnes online dunia yang menjadi jutawan pada usia muda..

Mark Zuckerberg, 23 tahun, pengasas Facebook US$700 juta
Chad Hurley,30 tahun, pengasas Youtube US$300 juta
Blake Ross and David Hyatt, 22 tahun, pengasas Mozilla US$120 juta
Matt Mullenweg, 23 tahun, pengasas Wordpress US$40 juta
Kevin Rose,30 tahun, pengasas Digg, US$31 juta



Kita semua pernah dengar website yang dorang buat.. hari2 duk chat facebook, tengok youtube, mungkin korang tak tahu setiap kali korang masuk ke website tersebut, beberapa dolar mengalir ke dalam kocek dorang... Lepas ni korang boleh lah cuba kurang-kurangkan main benda-benda semua tu...

No comments:

Post a Comment